torstai 23. maaliskuuta 2023

alastomia kadulla!

 

23.03.2023
Teksti, jonka tarkoitus on kalastaa lukijoita.

Kello oli 15:54 ja sekuntiviisari näytti 50 sekuntia. Vilkaisin vain seinäkelloani ja aattelin, että on hyvä aika iltapäiväkahville. Kävin latomassa kahvinkeittimen käyntiin. Kävin sitten vielä asuntoni siinä huoneessa, jossa on lattiakaivo. Mä sitten tullessani sieltä vilkaisin seinäkelloa.

15:54 ja sekuntiviisari näytti yhä 50. sekuntia. Tein siitä sen päätelmän, että elektronit eivät enää virrannet sähkölaitteen - tässä tapauksessa kellokojeen - läpi. Pariston sisäinen resistanssi oli ajan saatossa kasvanut kylliksi, jottei anodinen hapettuminen ja pluseletrodilla tapahtunut katodinen pelkistyminen oli päättynyt.

Eli kansakielellä: paristo oli loppunut.

Eikös hienoa, miten viisaaksi sitä voin wikipedian avulla tulla?

Mutta ilman wikipediaakin tiedän, että kun laittaa sähkölaitteeseen pariston, niin sähkö alkaa kiertämään. Ajan saatossa paristoon tulee enemmän vastusta, jolloin sen kemialliset ainesosat tulevat käytetyiksi loppuun, eikä siinä sitten auta muuta, kuin mennä ostamaan uusi paristo. Niitä tosin ei myydä yksittäiskappaleina.

Mä olen merkonomi. Mun siis pitäisi tietää vaikka sellainen seikka, mitä synergia on. Eli sitä voi kuvata 1 + 1 = 3 Ainakin tälläisen tiedon mä nopeasti aivoistani keräsin. Asiakaspalvelun perusteet löytyivät pienen miettimisen jälkeen. Kassajärjestelmä? Välisumma? Depet ja Kredit?

Juu.. löytyy tietoa. Se vain pitää kaivaa tässä ensi kuussa esille, että mitä osaa ja sitä rataa. Mikä on työkokemus? Mistä on kokemusta? Aika monestakin seikasta ja niitä kaikkia voi soveltaa tuleviin tehtäviin.

Näinhän se menee.

Tänään viimein aloin tekemään nettipäiväkirjani arkistoa varten merkintälinkit sekä poiminnat edellisiltä, suureksi paisuneilta merkintäsivuilta. Toimivampi arkisto ja muistojen selaus, mitä se bloggerin homma on.

Tässä vaiheessa lähestyn tuota tekstiä päivmäärän alla. Nimeltä aihe. Sehän nyt - mitä olen huomannut, on se millä tavalla bloggerin käyttäjät - tarkoitan siis sitä blogit.fi - palvelua. . Että miten se luettava haetaan. 

Enkä mä kaikkia merkintöjä sinne (tänne) kopioi. kirjoitan tätä siis editoriohjelmaan, en bloggeriin. 

Uusia kuviakin ihan sen vuoksi olen tehtyt, kerta se näkyy siinä merkinnän (postituksen) ohessa.

Tämän merkinnän kuvat ovat vanhoja kirjani täytekuvia. Eli ei tässä enää viihti luoda uusia pikkukuvia joka ikinen kerta, kun tekee merkinnän.

joo..

En mä taida tehdä enää niin, liian suuritöistä. Kirjoitin aiheeksi kerran kaupan kassaan liittyvän asian, sehän oli se kerta - kun kassahenkilötär tiputti yhden ostokseni roskikseensa vahingossa. No se sai 89 lukukertaa. Tayssin vierailusta kun kerron, niin se sai 23 näyttökertaa.

Mutta eipä näy näyttökertoja niissä merkinnöissä, joita tuonne laitoin kuten näytteeksi - mitä tää kirjani sisältää. Johtopäätös - ne tahtoo helppoa tusinatavaraa.

Olkoon.. kai se on nykymaailman hinta, ihmiset eivät jaksa lukea. Mutta sama se - mä en kirjoittamista lopeta.

Sivujeni www.simopahula.fi nettipäiväkirjaa oli luettu (nähty) 02.10.2017 jälkeen viikko sitten 177771 kertaa ja nyt sen laskuri näyttää lukua 179922

Je voisin kertoa uusimman tekstini, sen HealingDomen edistymisestä. Olen jälleen saanut sitä isosti eteenpäin. Vaan kun se on suuri teksti, niin sitä on mukavaa vain työstää ja työstää. Siinä on hyvin paljon uutta, mitä en ole aikaisempiin teksteihini kirjoittanut.

Kun sitä on yrittänyt hyvin realistiseksi noita novelleitani tehdä. Eli, että joku voisi tarkistaa vaikka julkisen liikenteen aikataulut niistä. Tai että miten joku asia oikeastikin menisi? Miltä joku talo tai tienristeys näyttää?

Helpottaa paljon, kun tajus - että jos mä kirjoitan tekstin hyvin megasuuresta hyvinvointikeskuksesta, joka on muuttanut sen sijoituspaikkakuntaa - niin kaiketi siinä todellisuudessa voisi olla esimerkiksi merenkurkun silta rakennettu, tunneli tehty Helsingista Tallinnaan yms.

Oon kyl innoissani. Mä tykkään just työstää suureksi paisunutta tekstiä. Vaan kyllä mä oon asettanut päivämäärän - jolloin sen katson olevan valmis. Sen tekstin koko tekstitiedostona on jo 324 kt (331 776 tavua) ja yksi tavu on merkki.

Eli sen sivukoko vissiin olisi kohta sen sata sivua.

Jatkan sen työstämistä.

Se on mukavaa. 

sen kelloni pariston parasta ennen oli 06-2024 Goldpower Super hight power. 

en ees muista, mistä se on peräisin.

alastomia kaduilla? ei täällä, mut vissiin sain sut oikeen tämän mikä oli tarkoituskin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.