torstai 22. elokuuta 2024

Mitä uutta?

 

22.08.2024
Parannuksien jälkeen.

Tai minkä ihmeen "parannuksien" mä vain vein vanhoja merkintöä nettipäiväkirjasta bloggeriin. Eli olen tehnyt blogin nettipäiväkirja 2.0! kanssa töitä. Siis olen pitänyt nettipäiväkirjaa sen 22 vuotta - ja siihen aikaan on mahtunut esimerkiksi monta trageriaa. Joten uutena tekstitunnisteena on "tragediat"

Tahdon myös tehdä blogista paremman, joten tunnisteta "masennus" ja "nykyisyys" lisäilin. Nettipäiväkirjani eräänlainen kulta-aika oli vuodet 2006 - 2008 joita olen siis tässä merkintöjä bloggerin puolelle tuonut.

Masennuksesta on hyvä puhua ja olen sanonut tässä kirjassani tahtovani, että esim. tekstiarkistoni tekstit auttavat käsittelemään tunteita joita on. Tiedän.. sanoa "tunteita" parempi olisi kai sanoa fiiliksiä, vitutuksia ja puhua suoraan. Olematta harrastelija psykologi. Totta että elämäni aikana olen monesta masennuskaudesta selvinnyt, joten kaiketi siis osaan jollain tasolla kirjoittaa tekstejä - joiden lukeminen auttaa.

Samalla mä keräsin tunnisteen "surutyö" alle tekstejä, joissa käsittelin isäni kuolemaa vuonna 2017. Siitä pääsee kyllä yli, unohtaa ei vaan saa. Myöskään itseään ei saa unohtaa, elämän on jatkuttava joskus. Se on rankka paikka vanhemman menetys.

Entäs sitten tunniste "nykyisyys"? Nyt sen tunnisteen alla on myös 20 vuotta vanhoja merkintöjä - joten siitä vissiin saa ajankuvaakin siitä ajasta. Myös pari vuotta sitten koettu pandemia (tunniste "pandemia") - siihen keräsin lisää merkintöjä.

Nettipäiväkirjani on tänä vuonna 22 vuotta vanha. Paljon on siis asioita kirjoitettu siinä ajassa, muttei tekstitunnisteita ole koskaan miettynyt. Kenties kun minulla oli se livejuornal-blogi, niin siihen aloin tekemään ensimmäisen kerran tagiselausta tekstitulvaan.

Eli bloggerin blogini kehittyy. sivuston simopahula.fi nettipäiväkirja on ja pysyy kuitenkin ykkösenä, jonne kirjoitan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.