maanantai 29. huhtikuuta 2024

Sukellus: Menneen ja tulevan risteyksessä

 

29.04.2024
Sukellus menneeseen

sukellus menneeseen, jotta epätoivoisesti saisi kirjoitettua nettipäiväkirjaansa? Kyllä. Piakkoin tämä nettipäiväkirja täyttää sen 22 vuotta. Joten nyt jo sukelletaan menneeseen peilaten sitä tulevaisuuden näkökulmasta. Ja miksi hitossa toi watsapp ei siis voi mennä kiinni, vaikka on sulkevinaan sovelluksen? näkyy yhä tehtäväpalkissa.

Kas. jälleen suoraa ajatusta pääsi tulostumaan. No ei muuta kun tehtävienhallinta päälle, tapetaan watsapp ja jatketaan.

Eli poimintaa menneestä, siis sillä ajatuksella että katson -4 ja +4 päivää tämän päivänpäivämäärästä. Mitä löytyy?

Vieläkö löytyy jotain, mikä olisi voinut sensuroida aikanaan?

JA sellaistahan löytyi. Tässä nettipäiväkirjassa on lukenut 21 vuotta seuraava. Ote merkinnästä 28.04.2003 - Harmaata, kosteata ja miellyttävää.

".....Mitä minulle on tapahtunut? Hänen A4 kokoinen kuva laserkirjoittimella tulostettuna kansioni välissä ja minä kun katson sitä kuvaa niin tuntuu hyvältä. No beatles tietää..

She is love whit me and i feel fine.
Kai kaikki on sittenkin mahdollista. Joskus tulevaisuudessa katson näitä sanoja ja haukun itseäni naiviksi??"

Tuota.. haukun kyllä 21 vuotta nuoremman itseni kirjoittamia sanoa pahemmillakin sanoilla. Kyllä! SÄ OLIT NAIVI! PALJON helpommalla olisit päässyt, JOS... No turhaa jossittelua, tapahtunut mitä tapahtunut enkä enää päästä itseäni sairastumaan tautiin nimeltä rakkaus. Siinä! saippuaahan ihmiset etsivät nettipäiväkirjoista.

Olen kyllä pyhästi luvannut olla kajoamatta kyseiseen asiaan, mutta toi aiheutti naururemakan ja oli pakko palata aikaan menneeseen. Oon mäkin ollut hullu. Jätän vielä jäljellä olevat maininnat, joita on päässyt rankan sensuroinnin siivilän läpi - osaksi kirjaa osoittamaan sitä, että kuinka pahaan kuntoon rakastuminen voi miehen viedä.

Tätä nettipäiväkirjaa ON sensuroitu rankalla kädellä. Kerran kävi siten, että tallennustekniikka sensuroi huhtikuun 2004 kaikki merkinnät. Ja se oli omaa tyhmyyttä. Olen etsinyt kyllä varmuuskopiota niistä, mutta tuolloin en käyttänyt vielä CD tallennusta. 20 vuotta vanhat CD-R levyt saattavat kenties sisältää jonkun varmuuskopion.

Onko tämä koostemerkinnät sitten hyödyllisiä? ovat! Juuri löysin virheen toukokuun 2004 merkintäsivulta. Että basetarget-parametri koodissa oli väärä. virhe korjattu. Tuolta kyseiseltä merkintäsivulta löytyy kiva opiskelumuisto:

>> olin ainut mies sillä tapakulttuurin tunnilla

Jep. sukupuolista syrjintää koettu! Olin ainoa mies siinä 20 ihmisen ryhmässä ja eikös opettaja oikein innostunut pitämään mua esimerkkinä ja samalla heikosti peittäen pettymyksensä edustamaan sukupuoleen! Saisikohan vieläkin korvausta? henkiset traumat estivät minua osallistumasta kahvitauon jälkeiselle osalle sitä tapakulttuurin tuntia.

Tosin nyt kun ajattelin tuota tilannetta paremmin, niin taisin vain todistaa heille - että miehet vain pettävät. No jaa..

Vapun 2005 mä vietin Helsingissä. Siitäkin siis kirjoitin 01.05.2005 - Wapun jälkeinen olotila.

Olin myös samana vuonna valokuvaajana, kun hyvänmielen lähettiläs vuodelta 2004 - Petri Lehtinen antoi kukkia silloiselle liikenneministerille Leena Luhtaselle eduskuntatalon aulassa.

Perti Lehtinen oli kyllä tullut tutuksi median kautta, mutta toi kokemus kyllä opetti että parempi vaan ne julkusuuden henkilöt yrittää pitää televisionsa sisällä. Siis mikä tapaus! Hän ikäänkuin vitsinä alkoi sanomaan eduskuntatalon vartioille, että kantamassani kameralaukussa olisi pommi!!

Juu kiitos siitä kokemuksesta, Petri. Mutta päästiin kyllä sisään ja mä onnistuin sitten kuvaamaan siitä ministeristä kuvan, jossa hän näyttää järkensä menettäneeltä.

Tuolloin oli perjantai ja 13 päivä. 13.05.2005 - Perjantai, 13 päivä.

Vitsailla nyt pommista eduskuntatalon vartialle tuolloin, kun WTC:n iskuista oli vain 3 vuotta. Miksi joiduin tilanteeseen? Olin työssäoppimassa Mielenterveyden keskusliitolla ja mulle ehdotettiin tuota kuvauskeikkaa. Mä tietenkin otin haasteen vastaan.

Vaikkakin se lähettiläs olikin..

melko persoona pommivitseineen - niin homma hoitui hienosti. 7päivää lehti kuulemma tahtoi ostaa multa sen valokuvan. mutta se oli vain huhupuhetta ja hyvä niin. kuvaajan nimi olisi julkaistu koko suomen levikissä olleessa lehdessä.

Kyllähän nimeni on sittemmin julkaisu koko suomen levikissä olleessa julkaisussa ja kaksikin kertaa.

Siis se meidän perhe lehden artikkeli. Johon tällä kertaa vinkkaan vain linkin muodossa. asia kun vieläkin on mua hajoittavaa toisinaan. Meidän Perhe artikkeli minusta - leikkaamaton versio >>

Ainiin.. Olinhan mä Jämsän paikallislehden etusivullakin. Olihan se yllätys Elosen kahvilassa, kun luulin että siitä olisi tullut vain pikku-uutinen, niin kyllä siinä kahvit meni väärään kurkkuun kun näki paikallislehden etussivun.

Vuonna 2006 mulla oli joku livestreemi?! sitä asiaa en kyllä muistanutkaan. Sen webkameran ostamisesta on maininta tässä kirjassa vuoden 2006 huhtikuun lopussa. Ohitaan asia, se ei niin tärkiää ollut.

Vuoden 2008 huhtikuun merkintäsivulla löytyi aikas hyvä neuvo:

Jos kelaa liikaa, niin siima voi sotkeentua.

Eli liikaa ajattelemalla ei tee muuta kuin hallaa itselleen.

Näihin viisaisiin sanoihin hän lopetti tämän kertaisen merkintänsä. ulkona on ensimmäisen kerran tänä vuonna +20c astetta lämmintä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.