maanantai 5. helmikuuta 2024

Lepää rauhassa, Olga K

 Mä vain avasin radion. En ole tänä viikonloppuna uutisia kuullut. Siis avasin radion Yle Suomelle ja aloin kuuntelemaan miksi ne Olgasta puhuu menneessä aikamuodossa. Aloin pelkäämään pahinta ja sitten tajusin että tämä on muistelulähetys. 

Tavallaan kaunista, että kuulin uutisen juuri radiosta. Olga Ketonen oli suosikkijuontajani Radio Yle Suomessa. 

Pala RadioMafiaa oli eetterissä vielä Olgan myötä. Mun piti joskus soittaa jonkin lähetykseen ja kertoa hänelle tykkääväni hänestä. Olisin sanonut, että kyllä mä sua yhä kuuntelen. Ennen papatit läpi suomen virallista listaa ja kuuntelen yhä kun papatat läpi merisäätä.

Olen vasta saanut tämän uutisen Radio on ollut mulle tärkeä ja nyt vain en pysty paremmin kertomaan. 

Kuuntelen Yle Radio Suomen muistelulähetystä. Monta sellaista tapausta he kertovat, joita olen kuullut tapahtuneen. 

Olga K oli se juontaja, jolta kuulin ensimmäiset uutiset New Yorkin terrori-iskuista vuonna 2001. hänen epäluuloinen äänensä on jäänyt mieleen. 

Empä tässä paljon muuta nyt pysty kirjoittamaan. Osanottoni Ylelle. Tämä tuntuu samalta kun olisi läheinen kuollut. 


on tämäkin.. itkeä nyt merisäätä. Mut siitä tulee Olgan ääni mieleen. 

Avasin tänään radio YleSuomen ihan vain kuuntellakseni että oliko Olga tänään äänessä. 

Jää myös suru-uutisesta lämmin radiomuisto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.