lauantai 31. joulukuuta 2022

tähän loppuu tämä vuosi.

 31.12.2022
vuoden Viimeinen

sittenkin vielä Yksi merkintä. Syystä, että tulin Kipeäksi ja tänä vuonna sitten jouduin perumaan Helsingin matkani. Nukuin Koko eilisen Päivän ja tänään Olo on jo Parempi.

taitaa olla vielä jotain Viruspohjaista
toimintaa häiritsemässä kymmensormijärjestelmään. Tulee isoja alkukirjaimia. Oikean käden pikkurillä ohjaava jänne vielä Jotenkin kipeenä.. tai jotain. Vaikka mä osaankin kirjoittaa vaikka silmät kiiinni, kuten nyt teen - niin en mä tiedä sitä - mitkä jänteet ja lihakset hoitavat hommaa. No eikai toi haittaa.. Tässä merkinnässä On sitten isoja alkukirjaimia.

tuota.. voisitko päästä jo asiaan? Eli joo. Kuten merkinnässä 11.10.2022 - RSS feed to niinku-maailmaan? totesin, niin mä sitten yritin saada tätä 20 vuotista nettipäiväkirjaani sinne blogilistan listoille. Tarkoitan siis sen firman seinälistoja. äh. en mä jaksa sanaleikittelyjä. Ok. suomen kielessä on monia samaa tarkoittavia sanoja. hae lakkaa satamasta kun lakkaa satamasta.

Viime viikolla mä sitten sen tein. https://simopahula.blogspot.com olisi sen blogin osoite, jonka tarkoitus on vain saada tätä kirjaani paremmin jakoon ja samalla onkia kävijöitä sivuilleni. Tuonne (tai tänne, riippuen mistä tätä luet. Alkuperäistä vaiko sitten bloggerversiota) olen siirtänyt tästä kirjasta mielestäni sellaisia merkintöjä, että ihmiset saavat kuvan siitä - mitä tää on.

EI, en tule ikinä korvaamaan jollain blogipalvelulla omaa kirjaani. Olen tehnyt sitä samalla tyylillä jo 15 vuotta. Ensimmäiset 5 olivat tyylin etsimistä ja käsittelevät opiskeluajat Järvenpäässä.

Enkä tule siirtämään kaikkia merkintöjä nettipäiväkirjasta tänne.

Hemmetin vaikeata yrittää tästä jotain esittelytekstiä kirjoittaa. Blogit piste fi - palveluun mä mielestäni osasin kirjoittaa mitä olen. Eli nopea elämänkertaus ja vain sen tähden - että jos se herättäisi mielenkiintoa. Ja sitten se Blogin aihepiiri valinta.. Tää käsittelee monia eri asioita. Teknologiaa, ilmastonmuutosta, maailmaa, masennusta, isäksi kaipuuta, elämää, tekstejeni kirjoitusprosesseja... ja ns. yöllisiä merkintöjä. Hyvin laaja-alaista tarinaa siis.

Niin että yritä siinä sitten valita aihepiiriä. No sitten meni "Muihin aiheisiin" Tai sitten yritä "tagittaa" tätä, kerta bloggerissa on se ominaisuus. No kenties se helpottaa asiaa. Sivustollani on koko kirjan kattavat arkisto sekä muistot / poiminnat - sivut.

kas näytti auttavan näppiksen asennon siirto. ei isoja alkukirjaimia. hitto. Taas mä kirjoitin suoraa ajatusta. Kymmensormijärjestelmän hallinnan pimeä puoli - sitä huomaamattaan kirjoittaa suoraa ajatustakin.

Vaan se kyllä tuottaa senkin, että tässä kirjassa on hauskoja kohtia.

Kuten se kun opiskeluaikoina luulin uutta rehtoria mielenterveyskuntoutujaksi ja avustin hänet oppilaitoksen infopisteelle hyvin, hyvin ystävällisesti. Seuraavana päivänä auditoriossa oli tapahtuma:

Sen uuden rehtorin tutustumistilausuus. Olin nolona. Ja minun ja sen rehtorin välit pysyivät outoina aina siihen saakka, kun hän antoi mulle merkonomin paperit valmistumisjuhlassa. En viihtinyt tuolloin oikaista asioita. Tyyliin: niin.. mä luulin teitä mielenterveyskuntoutujaksi silloin..

Olen myös nähnyt lentävän lehmän ja tämä tapahtui Mielenterveyden keskusliiton aulatilassa. Olin tuolloin työharjoittelussa kyseisessä firmassa. Ohessa kuva siitä lehmästä, kuten todisteena tämän maininan todenperäisyydestä.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun tuota kuvaa käytin kirjassani.

Kirjani pikkukuvat ovat kuten täytekuvia, se on kai nettipäiväkirjani tyyli. Tekstiä ja kuvia rauhoittamassa tekstitulvaa. Kotisivuillani www.simopahula.fi on galleria, jossa noita kuvia on enemmänkin.

On kai mun tähän merkintää toitotettava myös mainos mun Jämsää käsittevästä kuvablogistanikin http://screendisplay.blogspot.com/ Nyt vain tauolla teknisten ongelmien tähden - joita muut kutsuvat teknologian kehitykseksi. On tuota pidettu sen 10 vuotta ja ollut paikallislehden etusivulla juttu kyseisestä blogista.

Eli tässähän tämä merkintä sitten alkaisi olemaan. Eli tietenkin tässä käsittelin sitä tätä uutta blogiani. Olen siis nopeasti rakentanut sen, joten kenties jotain virheitä lyötyy ja sekavuuksia infotekstissä.

On suuri homma aloittaa bloggerissa blogi, kun sulla jo on sisältö mielessä. Ja että sen blogin tarkoitus tulisi paremmin ilmi. Kommentit? En ole vielä varma, että laitanko sen toiminnon päälle. Mä itse en koskaan lue mitään uutisjutun, youtubevideon tai missä nyt ikinä kommentteja onkin.

Koska tuntuu, että vain höyrypäät niitä kirjoittelee. Päästelee höyryjään vaan ulos ja niiden taso on siksi arvattavaa matalalentoa. Yleistystä tietenkin.

Kenties sen kommenttiasetuksen voisi vaihtaa siksi, että vain google tilejen omistajat voisivat kommentoida. Tosin se tarkoittaa, että jos puhelimes on android vehje, niin sulla tulee olla googletili.

Jatkuu ensi numerossa. vielä mainitsen sen, että nettipäiväkirjan kaikki uusimmat merkinnät ovat luettavissa osoitteessa www.simopahula.fi . Nettipäiväkirjan suorajakeluversio, ilman sivuston yläfreimiä avautuu tuosta http://www.simopahula.fi/nettipaivakirja-suorajakelu.htm


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.