tiistai 1. tammikuuta 2008

Uuden vuoden matkakertomus

 

01.01.2008
Matkakuvausta.

On siis vuosi 2008. Olin teknisesti Vantaalla juuri kun se vuosi vaihtui. Matkakertomusta siis tiedossa.

Viime lauantaina mä lähdin. Koska en löytänyt yksiä kalsareitani, niin se johti siihen - että minulla on hallussani Alkon muovikassi joka puolestaan tuli ostettua Helsingistä. Johdonmukaisuutta peliin. Pakatessani mä olin varustautunut siihen - että kaikki olisi siellä missä pitäisikin. No kalsareita ei löytynyt mistään, siis toisia - joten päätin ostaa uudet S-marketista. Samalla ostin rusinapakkauksen ja lähdevettä. Mukanani minulla oli kyllä LimsAA, mutta kuitenkin ostin myös vettä. Toivotin marketin kauniille kassalle hyvät uudet vuodet ja poistuin kaupasta kohden linja-autoasemaa.

Bussi tuli ja ostin menopaluulipun välille Helsinki - Jämsä. Matka sujui ihan hyvin. Ja paremmin sen jälkeen kun huomasin liikennemerkin, jossa luki "Jämsä 100" Eli sata kilsaa suomea mun ja Jämsän välillä. Autossa oli joku ongelma vessan oven valon kanssa - kas se paloi koko ajan. Minulla kuitenkin oli tarvetta ja menin bussin vessaan, jossa ei ollut ketään. Kuulokkeensa riisunut nuori nainen kertoi kyllä ihmetelleensä sitä - että miksi valo palaa vaikkei sinne ole kukaan pitkään aikaan mennyt. Bussin vessassa on ahdasta asioida. Tämä sattui juuri ennen kun auto kääntyi Mäntsälään, paikkakunnalle jossa matkahuolto on keltaisessa rakennuksessa S-marketin vieressä.

Bussi tuli Helsinkiin ja saapui Kampin keskukseen. Tervehdin kaveriani ja laitoin euron siihen kaukoliikenteen terminaalin asiakasvessaan. Tartuin kahvaan ja sattui jotain - mitä ei olekaan kohdalleni koskaan sattunut.

Avaan oven ja siellä oli joku tyyppi leveässä haara-asennossa ilman mitään housuja.

En jäänyt katsomaan tarkemmin, että minkälainen pippeli sillä pojalla oli - vaan lämäsin oven takaisin kiinni. Ja sitten terminaali raikuikin naurusta. Että näinkin saattaa käydä. Et koskaan tiedä mitä saat, jos avaat oven julkisella paikalla. Siis mä tuun ekan kerran moneen kuukauteen Hesaan ja eka ovi jonka mä avaan paljastaa alastoman.

Lähdimme siitä sitten yläkertaan, jossa avasin taskussani olleella poletilla toisen vessan oven. Tuon jälkeen me kai käytiin S-marketissa ostamassa ruokaa ja mä kävin Alkossa ostamassa uuden vuoden juhliin kuten viinaa. Palasimme kamppiin mistä jatkoimme lähiliikenteen bussilla Espooseen. Eipä sekään matka sattunut kommelluksitta.

Siis kyllä oli se oikea pysäkki jo tiedossa, että se olisi se seuraava kun mä korjailen reppuani pois lattialta ja satun lyömään pääni tolppaan. Satuin osumaan siihen STOP-nappiin. Kuulin äänen ja kun katson ylös, niin näin tekstit "Pysähtyy - Stannar" Eli pysäytin bussin päälläni. Sitäkään ei ole koskaan ennen sattunut.

Aika paljon on asioita, jotka tapahtuivat - ja joita en ole tehnyt koskaan aikaisemmin tänä uutena vuotena.




Tämä uusi vuosi vietettiin autossa, eli sitä näki paljon enemmän mitä muuten. Ajeltiin ympäriinsä musiikin soidessa. Kuskille tietty bensarahat. Eli en ole koskaan aikaisemmin pissannut Kaivopuistossa 200 vuotiasta puuta vasten, enkä ole ollut koskaan puoli kaksi yöllä eduskuntatalon edessä. Enkä kyllä ole nähnyt niin upeaa ilotulitusta, mitä siellä näin.

Tänäänhän noi kaikki sattui. 1.1.2008. Aamuyöllä, tämän vuorokauden aikana. Joten oikeastaan tää vuorokausi on ollut tapahtumarikasta aikaa.

Lähdin yksinään 12.24 bussissa Espoosta takaisin Helsinkiin, kamppiin - jossa kävin ostamassa matkaeväät K-supermarketista - se oli auki siinä. Join myös euron kahvit, jotka piristivät. Odottelin aikani ja bussi tuli laiturille 7 , ja lähti tasan 14.00 takaisin Jämsään. Matkalla nautiskelin niistä videoista, joita oli tullut kuvattua illanvieton aikana. Paljon autotunnelmaa ja ilotulitteita. Ilonpitoa.

Kun bussi viimein saapui Jämsään, niin olo oli vähän haikea - mutta sitten muistin, että kyllä mä tiedän minne se sama tie vie. Ja tulen käyttämään sitä vielä.

Helsingissä tulen vielä käymään. Mä tartten sitä matkaa. Oloni on nyt rentoutunut.

Huomenna taas töihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.