perjantai 5. tammikuuta 2024

VIIMEIN! Uusin tekstini on valmis!

 

04.01.2024i
Julkaistu

Se on viimein muiden luottavissa, mitä tässä olen työstänyt sen kentiesn jo viisi vuotta. Kaikkien pisin tekstini Healingdome lähti heikkona radiosäteilynä tuohon -30c pakkaseen 5G reitittimen kautta ja päätyi palvelimelle. Tietenkin tässä pelkään, että siinä on vielä joku unohdettu kohta, joka piti muokata ja jäi sinne. Mutta ne löytyvät myöhemmin. Niin on ennenkin tapahtunut. Tosin nyt olen kyllä ajatuksella kirjoittanut kaikki kappaleet niin uskoisin tekstin olevan yhtenäinen.

Olo? helpottunut, ei siis haikea. Minulla kyllä on toinen teksti tulossa että mä voin jatkaa kirjoittamista. helpottunut siksi, että suurin työstämäni novelli on nyt julkisessa levityksessä www.simopahula.fi sivuston kautta.

Mua kyllä taas vähän harmittaa se bloggerin blogi johon tätä nettipäiväkirjaa valutan. Tulee tyhmiä linkkejä kirjoitettua, jotta ne päätyisivät blogiini kun tämän tekstin alunperin kirjoitan sivustoni omiin tiedostoihin. mutta Samapa toi.

Todella pitkäaikainen prosessi oli tuon Healingdomen kirjoittaminen. Käsittelen siinä elämäni niitä asioita, joita en ennen ole teksteihin syytänyt noin syvällä otteella. Saattaisi olla kyllä viimeinen, jossa mä käytän sekavaa mennyttä ihmissuhdettani - josta puristaa asioita juoneen. Tämä oli se viimeinen, jossa niin tein. Kirjoittui vaan mukaan, koska tekstissä laitoin koko elämäni likoon. Se oli pala sitä. Tähän väliin tietenkin heitän lisätietovihjeen tuosta, että tekstiarkistossani löytyy se teksti losing my religions.

Tietyistä asioista on se 30 vuotta aikaa. Niin kauan siis kesti minulla, että pystyn kertomaan avoimesti olleeni nuorisopsykiatrisella vakavan masennuksen vuoksi. Asiat joita siellä näin jo koin.. Eihän ne kivoja ole mutta oli aika käydä ne läpi. Tuota tekstiä työstäessäni piti hakea tuon ajan päiväkirjavihkot, joihin tuolloin tuli kirjoitettua asioita.

Mutta nyt se 4 vuoden työstäminen on valmis ja netissä. tietenkin mä pelkään, että siitä paljastuu joku virhe joka piti korjata. Mikä on aika luonnollista. noin 130 sivua tekstiä on iso kasa tekstiä pyörittää päässään. Kävin kaiken taas siis läpi. Tekstissä on myös paljon juuri siitä mistä olen kertonut kärsiväni. Siitä, etten ole isä ja miltä se tuntuu. Myönnän, kyllä kyyneleitä tuli ulos silmistäni kun kirjoitin tiettyjä kohtauksia tekstiin. Sitten oman isän kuolema. Tämä healingdome on se ensimmäinen tekstini, jonka aloitin sen menetyksen jälkeen.

Tekstissä on myös siitä, mitä tulen katumaan koko loppuelämäni ajan. Että sorruin koulukiusaajaksi. En anna sitä itselleni koskaan anteeksi. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Elä elämäsi siten, ettei ole mitään kaduttavaa, sitten kun olet vanha.

hyvä neuvo, mutta kaikki sitä valitettavasti rikkoo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.