keskiviikko 19. huhtikuuta 2023

matkustusviikko

 

19.04.2023
matkustusviikko

Tähän asti tätä viikkoa, olen matkustanut junilla yhteensä 228 kilometriä ja mennyt tunneliin 32 kertaa junan kyydissä. Kun tämä viikko on ohi, niin luvut olisivat 48 tunnelia ja 342kilometriä. Aamujunalla Jyväskylään ja iltapäivästä takaisin Jämsään. Tämä sen vuoksi, että sen kuntoutuksen järjestäjät möhli mun hotellihuoneen. Siis sitä ei ollut varattu ja vissiin alkoivat varaamaan samana päivänä, kun kuntoutus alkoi. Samapa toi. Vissiin Jyväskylässä tällä hetkellä oli monta eri tapahtumaa samaan aikaan.

Ainakin se pendolino, jolla tänään palasin Jämsään - oli ihan täynnä. Vaan sai nauttia suomalaisesta tavasta matkustaa junilla. Täysi vaunu - eikä kukaan alkuhässäkän jälkeen puhunut mitään. Tein itse jälleen sen diilin viereiselle penkille istahtaneen kanssamatkustajan kanssa, että hän saa ikkunapaikan syystä, että hän oli matkalla Tampereelle ja itse jäisin jo Jämsässä.

Olen väsynyt, mutta hyvällä tuulella. Tekee hyvää tieto, että huomennakin näen taas Jyväskylän. Nää pari päivää on saaneet mulle sen kaipuun suurempaan kaupunkiin jälleen auki. Auki? ööö.. siis päälle. no mä sanoin olevani väsynyt. Toi väli Jämsä - Jyväskylä on vielä hienoa maisemaa kun junasta sitä kattoo. Aamuaurinko näyttää upeasti junan varjon sitä pitkältä Markkulan sillalta. Sain siitä valokuvankin otettua. kuvia tulee myöhemmin tähän postitukseen (sivujen www.simopahula.fi versioon tätä kirjaa. bloggerin puolelle lisään vain jonkun vakiokuvan - jottei postitus näkyisi tyhmästi listassa)

Ensi viikolla kuulemma kenties saan sen majapaikan Jyväskylästä niille parille päivälle.


Tää on oikeastaa melko samaa, kun 2005 kävin junilla järvenpäästä Malmilla työharjoittelussa niiden merkonomiopintojen työharjoitteluaikana. Ne olivat lähijunia. No oikeastaan noi kaukojunat, millä mä meen - niin ne on jämsäläisten lähijunia. Puolen tunnin matka junalla.

Matka-aikaa mulla menee tunti päästäkseni sille kuntoutuspaikalle. Eli se on lähinnäkin sitä, että paremmin saa otteen takaisin työelämään siirtymisestä. Että voi testata, että kestääkö ruumis oikeasti sitä rääkkiä jälleen. Myyjän työ on rääkkiä. Ja mä niin hullu, että tahdon siihen rääkkin takaisin.

Kun on ollut puhetta, siitä mitä oikeastaan osaa. Niin sitä on vain yllättynyt, että mitä oikein tietääkään. Ja miten perustyötehtävät tehdään.

Tää on sitä vaihtelua elämään, mitä vissiin oon kaivannutkin. Lisäksi kun mä tykkään junamatkustamisesta. Ne tunnelit nyt vaan vähän heittää korvia lukkoon, mut siitä kyl selviää. syö vaikka purkkaa tai sulkee nenänsä ja puhaltaa vähän, jotta korvakäytäviin tulisi se paineero.

Kevään etenemisestä.. Jämsän rautatieasemalla kyllä kuulee aika lintukonserton lähimetsiköstä jo. Jyväsjärvi vaan vielä on jäässä. Tänä aamuna muuten näin junasta joutsenen räpyttelemässä yhden järven jäällä. Harvinaista nähdä joutsenia junasta. Varsinkin kun se lintu on lähtemässä lentoon. 

 

 

päätin tässä sitten uudelleenkäynnistää kuvablogini https://screendisplay.blogspot.com/ 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.