maanantai 25. helmikuuta 2013

Kassasolan ansakuoppa?

 Johdatus salatieteisiin ja käyttäytymismalleihin supermarketin kassarivistössä kun jonona olet vain sä ja kaksi kassaa ovat vastapäätä toisiaan. Pysähdyt ja mietit kuumeisen sekunnin että kumman kassan valitset kuten alitajuisesti tajuat kenties loukkaavasi automaattisesti heistä toista. Kumpikin naisia, tuntemattomia ja odottavat sinun - tilanteen ainoan miehen - päätöstä siirtymisestä.

Teet valinnan. oikeanpuoleinen ja kun lappaat tavarasi hänen kassan hihnalle - niin vilkaiset sitä toista naista ja hän oli viehättävämpi, muttet pysty enää vaikuttamaan tilanteeseen, ilman sitä - että todellakin loukkaat heistä toista - sitä oikeanpuolista valintaasi.


Keskustelu:

kassa oikealla (ko): ne kaikki tulee mun kassalle, mä oon miesmangeetti..

kassa vasemmalla (kv): laita kassasi ensin päälle.

ko: joo.. mä olisin tohottanu täs puoli tuntia.

kv: se on ihan hullua muute kun toi kn (neuvonnan kassa) tulee aina töihin hiihtäen, sukset on aina sielllä..

minä: maksan vitosen kätesellä ja loput kortilla.

Sitten vedän sinisen kortin lukijasta ja hinta alenee näytössä. Kaivan kolikot pussistani ja kolikot saavat oman tahtonsa ja syöksyvät eteenpäin. 3 kertaa 2 euroa. yksi niistä lentää suoraan kassan syliin.

Minä: Tai siis maksan näemmä 6 euroa käteisellä ja loput kortilla.

ko: hihi.. joo. se tekis sitten kymmenen euroa ja kaksikymmentä senttiä.

kv: koska sä aina tuut suksillä töihin..

kn: (hymyilee ja katoaa hyllyrivien taakse)

pakkaan tavarani ja poistun paikalta. asiakaspalvelutapahtuma ohitse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.